Scrisori din Cipangu - Lansarea



-Am ratat-o și pe asta, mi-am zis.

Așa cum am ratat și premierea Incubatorului de condeie și lansarea Ficțiunilor.

Ce mi-aș fi dorit să fiu acolo. Oricît de dragă mi-ar fi țara asta, uneori mă apucă așa o furie, că e la mama naibii. Sau că Romînia e la capătul pămîntului. În fine, revenind la sentimente mai bune, a fost lansarea ieri. A cui? A dragilor scrisori. A Scrisorilor din Cipangu. 

Cipangu, nume a cărui sonoritate ne duce cu gândul azi la un tărâm imaginar, a fost prima denumire sub care Japonia a fost cunoscută în Europa. Niciunul dintre autorii acestei antologii nu este primul român în Japonia, dar fiecare dintre ei a trăit emoţia explorării şi a simţit nevoia să o transmită cumva, cuiva.

Astfel au luat naştere Scrisorile din Cipangu: povestiri scrise de autori români, nu despre o Japonie reală, prinsă în tuşa strâmtă a însemnărilor de călătorie, ci despre una cât se poate de personală. S-aspus că o carte e ca o scrisoare mai lungă trimisă unui prieten - sau, mai degrabă, unor prieteni pe care încă nu-i cunoşti; volumul de faţă este o colecţie de astfel de scrisori.

Celor douăzeci şi una de scrisori li se adaugă ilustraţiile lui Dan Perjovschi, realizate în timpul Trienalei de la Aichi. Imaginile nu ilustrează, însă, textele, ci spun o altă poveste a Japoniei, aşa cum a trăit-oartistul grafic în vara anului 2013. (Scrisori din Cipangu. Povestiri japoneze de autori români)




- Păi așa, mamă? mi-a spus cu un glas stins de dor ieri.
- Merit eu să adun laurii tăi?
- Meriți mamă, fugi și bucură-te ca și cum aș fi acolo. Tot tu ai fost și la premiere și la cealaltă lansare. În curînd o să intre lumea la idei. Sabina asta chiar scrie sau mama ei?!
- La următoarea să vii, auzi? Altfel mă apuc eu de scris și te fac de rîs!
- Vin! Promit!


Mulțumesc tuturor celor care au reușit să ajungă. Mulțumesc celor care au promis că vor ajunge, dar n-au mai putut. Mulțumesc prietenilor minunați care în ciuda faptului că i-am lăsat să aștepte, nu au renunțat nicio clipă să creadă în mine. 

Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Leave a Reply

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.