Kyoto – zbucium între tradiţie şi modern


De foarte multă vreme voiam să vizitez fosta capitală a Japoniei, să văd unde a fost plămădit samuraiul şi unde a sfârşit ultimul shōgun, Tokugawa (1868-sfârşitul shogunatului). Şi cum orice gaijin pare a fi vrăjit de această perioadă, şi deci, de oraşul plin de istorie, nu m-am putut lepăda nici eu de aceeaşi dorinţă. Iată-mă aşadar în oraşul stereotipurilor. 

Nu îi spun întâmplător aşa. Dar lasă-mă înainte de toate să îţi spun că Kyoto este plin de străini. Da, pare cu siguranţă o altă ţară. Foarte mulţi turişti, şi, în acelaşi timp, alţi mulţi aleg să locuiască aici. Se spune că ar fi locul preferat al gaijinilor. Nu pentru că este înţesat de temple, să fim serioşi, de câte ori să le tot vizitezi?! Ci pentru că oamenii ar fi ospitalieri şi blânzi, asta în ciuda aparenţelor (alt fapt cunoscut, traficul este înfiorător - kyotoezii (kyotoenii?) sunt tare agresivi la volan).

Cum străinii împânzesc străzile, informaţiile despre Kyoto se şablonizează, se filtrează şi ajung să fie cunoscute doar principalele atracţii. Aşa am ajuns eu să am o imagine absolut utopică a oraşului. Cu totul deformată faţă de realitate. Ceea ce a însemnat o adevărată decepţie când am văzut clădiri moderne, hoteluri luxoase şi arhitectură extravagantă, jeanşi, fuste scurte şi cămăşi scrobite. Toate astea în locul caselor vechi, a templelor, şi ryokan-urilor, a bucăţilor de mătase colorată (kimono-uri), a încălţămintei tradiţionale şi coafurilor tipice. A fost o vânătoare de istorie şi tradiţional.

În două zile am vizitat patru temple şi altare (Kinkakuji Temple, Kitano Tenman Shrine, Kiomizu Temple, Fushimi Inari Shrine), două castele (Nijo Castle, Kyoto Imperial Castle), centrul vechi (Gion) şi o zonă comercială (Nishiki Market). Dar toate astea urmează într-o poveste amănunţită. Curând.





Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

One Response to Kyoto – zbucium între tradiţie şi modern

  1. Foarte frumos scris. Cred ca la anul revin si eu pe aceste meleaguri.

    RăspundețiȘtergere

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.