Ringo ame


Termenul ringo ame (りんご飴) este cât se poate de simplu, tradus mot à mot din engleza americană (căci în engleza engleză i-ar spune toffee apple), candy apple, de unde îşi are şi originea. Iar cum pe japonez, în general, îl pasionează cam tot ce spune, face, drege prietenul său american, aşa ringo ame a ajuns un produs nelipsit de la orice matsuri.
Acum câteva zile  a fost un matsuri la noi în orăşel, Nonta Matsuri (のんた祭). Un fel de bâlci cu diferite dansuri, spectacole, pe o scenă improvizată în centru Parcului Central din centrul oraşului, carevasăzică foarte central, în miezul miezului, la capătul lumii, s-a înţeles sper. Scena pe care defilează câteva cântăcioase, nişte rapperi cu de toate, mai puţin talent şi sincron în timpul dansului. Câteva doamne respectabile dansând înflăcărat şi pasional un flamenco, iar în faţa scenei improvizate pe câteva scaune de plastic puse la întâmplare, stau spectatorii, în fiecare an aceiaşi: câţiva pensionari plictisiţi, doi, trei copilaşi dezorientaţi şi... cam atât.
Spre marea mea tristeţe, anul acesta n-am apucat să ajung. Altfel, cu siguranţă, nu mă mai dezlipeam de tarabele înşirate, cumpărându-mi watagashi şi aceste ringo ame. Nu-i nimic, mi-am zis. N-am apucat să-mi cumpăr, îmi fac.
Zis şi făcut. Noroc că aveam deja reţeta. Aveam nevoie de, după cum v-aţi dat seama deja, mere. Apoi restul mergea şi improvizat, zahăr, apă, beţe de înfipt în fund, în fundul merelor, să ne-nţelegem… şi colorant, opţional.
N-am mai procedat precum în anii copilăriei, nu am sărit gardul în curtea vecinului la furat, nu, anul acesta m-am comportat ca un adult responsabil şi am târguit merele, ca la piaţă. Am găsit tocmai ce aveam nevoie, nişte pui de mere de mai mare dragul.
Am luat puiuţii, le-am tras o săpuneală să mă ţină minte şi generaţiile viitoare de pui de măr, după ce i-am lăsat zgribuliţi să se usuce în faţa ferestrei deschise, i-am tras în ţeapă.
În timpul ăsta, pe aragaz compoziţia din zahăr şi apă făcea bulbuci, bulbuci, cam la vreo 130°C.
Am tăvălit puii înjunghiaţi şi a rezultat nici mai mult, nici mai puţin decât ce avem în poză, adică aşa zisele ringo ame.

Posted in , . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

2 Responses to Ringo ame

  1. Scrii foarte frumos,si ai un umor fantastic, chiar imi place, iti citesc toate post-urile, hmmm... acum mi s-a facut pofta de mere glazurate. Cand voi mai creste as vrea sa fiu ca tine,dar in felul meu, sper ca ai inteles ce am vrut sa spun. Imi doresc sa ajung in Japonia, de altfel de aici am descoperit si blogul tau, dar sa revenim la ale noastre. Ai povesti si povestiri grozave, interesante, amuzante etc. Sunt curioasa cu ce ne incanti data viitoare, spor la lucru, dar oricum faci o treaba grozava. :*

    RăspundețiȘtergere
  2. Mulţumesc mult Bianca. Mă măgulesc vorbele tale. La rându-mi, şi eu îţi mulţumesc pentru fiecare citire.

    Sper ca atunci când vei mai creşte (deşi am impresia că nu ne despart foarte mulţi ani) îţi doresc ca totul să-ţi iasă aşa cum visezi de acum, şi, bineînţeles, să ajungi în Japonia.

    RăspundețiȘtergere

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.