Clubul de fitness


În orășelul nostru de provincie sunt două mari și late astfel de cluburi. Unul de fițe, că na, au și ei pițipoancele și băiețașii lor, și celălalt, unde de obicei se adună cei trecuți de vârstă a treia, câțiva tineri rătăciți și câteva doamne de vârstă mijlocie.

Îmi zic acum câteva săptămâni că dacă tot stau și tai frunze la câini, frec menta în concediu, pierd vremea în cel mai neaoș mod românesc, ia să fac ceva mișcare, că nu strică puțin bodybuilding și, cine știe, poate îmi descopăr vreun talent tardiv, precum Sharon Madderson. Am ales din start al doilea club, ACS. De primul știam că îți cam arde portofelul un abonament lunar și, în afară de asta, nu oferă nu-știu-ce servicii extraordinare care să merite lovelele aruncate-n buzunarul lor.

Am crezut că așa fac toate shufu (femei casnice) în Japonia. Dimineața își trimit odraslele la școală, trag o curățenie de ochii soacrei, după care ies la sală, un lunch cu prietenele, la un spa ceva. Nimic mai fals. În prima zi nu era nici umbră de femeie tânără prin sala de fitness. Cea mai tânără doamnă pe care am văzut-o, alerga pe banda de lângă mine de mai bine de o oră, în timp ce eu aveam deja palpitații după primele zece minute, era sărită bine de 65 de ani…

Dar înainte de a vă prezenta pe cei câțiva dintre noii mei prieteni, să vă povestesc sistemul după care funcționează acest club de fitness. Când ai ajuns la recepție îți sar în ajutor câteva fete îmbrăcate în uniforma clubului. Poți spune că ești nou venit, deși din privirea lor am înțeles că nu m-au recunoscut în baza de date a cipului implantat sub piele, una dintre ele m-a și invitat să iau loc, a scos mai multe hârtii și a început să îmi vorbească despre sistemul de abonare.

Şase tipuri de abonament: regyuraa (regular, toate facilitățile incluse, timp nelimitat), dei (day, toate facilitățile incluse până la ora 17:00), famiri (family, toate facilitățile incluse, timp nelimitat, abonament ce obligă aducerea celei de-a doua persoane), naito (night, limită de zile și timp, luni, marți, miercuri și vineri, între orele 19:00 și 22:00), fotaimusu (for times, de patru ori pe lună, acces la toate facilitățile), gakusei (elevi și studenți, toate facilitățile, timp nelimitat).

Am ales abonamentul regular, deși dacă stau bine să mă gândesc, puteam salva 500 yeni alegându-l pe cel day. Acest abonament permite accesul la cele două piscine, la sala de fitness, la lecțiile de yoga, aerobic, pilates, stretch, hula dance, ș.a. De asemenea sunt puse la dispoziție dușuri, băi termale și sauna. Există și lecții de înot sau alte exerciții efectuate în piscină alături de un antrenor.

După ce am completat și semnat o groază de hârtii, mi s-a făcut un card cu poza mea pe el și mi s-a înmânat un flyer cu regulile clubului, pe scurt sună cam așa: fără bikini în piscină. Hm, costumul Evei, au și ăștia ciudățeniile lor, îmi zic. Mai jos, era un desen explicit cu ce trebuie să conțină echipamentul pentru piscină: costum întreg, cască și ochelari de înot... La fel în sala de fitness, se cere o ținută corespunzătoare. La final se subliniază că dacă există posesori de tatuaje, aceștia sunt rugați să își asume răspunderea de a le acoperi în întregime.

Cum vă povesteam, am început să îmi fac prieteni. La sala de fitness în primele zile ți se atașează un instructor care te învață cum funcționează fiecare aparat și, mai ales, ce mușchi pune în mișcare. Mi-au fost prezentate cu o ușoară emfază, instructorul fiind mândru că poate purta o conversație în engleză. Din păcate, am uitat numele tuturor, noroc că sunt numerotate, le pot recunoaște mai ușor. Cei cu care am împărțit sala m-au ajutat să mă descurc atunci când mă vedeau pierdută. Foarte mulți bătrâni. Nici nu-mi trecea prin minte cum își petrec timpul mulți dintre japonezi, după pensionare. A fost de-a dreptul impresionant să îi văd atât de activi și tineri. Da, sunt de-o mie de ori mai tineri ca mine, ca tine. Și, pe lângă asta, au o simplitate în vorbă, te împrieteneşti cât ai clipi cu ei.

Chiar acum zâmbesc amintindu-mi de domnul Fuji, în vârstă de 82 de ani, mititel, cu părul alb, îmbrăcat cu un maieu negru și pantaloni strâmți pe fund. Trage de fiare, în fiecare zi. Când ajung îl găsesc acolo, când plec el tot acolo este. El m-a învățat câteva exerciții utile. Mai sunt și alte personaje despre care aș vrea să vă vorbesc, dar am să păstrez asta într-un post viitor.
 
La piscină am avut ocazia să îmi fac prieteni prin rândul doamnelor, pensionare și ele. Femeile sunt mai curioase, au început cu seria de întrebări deja cunoscute și anticipate, dar, de altfel, foarte săritoare și cumsecade. Doamna Moriyama m-a rugat să o învăț engleză, în schimb invitându-mă la cină. Călătorește des, de două ori pe an împreună cu alte câteva doamne. Se plimbă prin Europa câteva săptămâni, apoi se întorce acasă, în Japonia. O altă doamnă mi-a dăruit un prosop nou, pentru saună, eu nu știam că am nevoie să îmi înfășor părul în el. Nici nu m-a ascultat când încercam să îi explic că aș vrea să îl returnez.

Mâine am să mă duc la prima lecție de înot din viața mea. Săptămână trecută am fost în spionaj, să îmi văd viitori colegi și, de ce nu, viitori prieteni. Am noroc, toți au vârsta mea, înmulțită cu doi sau chiar mai bine. Și toți iau lecții de înot. Toți începători. 
 
M-am liniștit în două privințe. Nu sunt singura care nu știe să înoate și, poate ce e mai important, nu m-am sălbăticit de tot în biroul ăla, încă știu să port o conversație, să leg o prietenie, încă n-am uitat să zâmbesc. 

Posted in , . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

3 Responses to Clubul de fitness

  1. Astept impresiile tale, si eu vreau musai sa iau lectii de inot, in tara asta sa nu stii sa inoti e chiar frustrant. :) Si culmea, crescuta pe malul Dunarii cum sunt, uite, n-am invatat vreodata ...

    RăspundețiȘtergere
  2. Sabina absolut minunat scris textul si mi-a adus in minte si inima atatea amintiri. Seamana mult cu Aqua Turumi clubul tau...acolo am vazut un barbat de 80 de ani aruncat de pe banda, s-a ridicat singur, cred ca ar fi fost o umilinta prea mare sa fie ajutat.

    Am fost si la sala de fitze in Yokohama. Parca 8,500 pe luna si conditii minunate. As adora sa aiba World Class asa lockere unde sa iti lasi pantofii inca de la intrare...acolo m- am obisnuit sa fac dus pe scaunelele acelea, in cubicurile deschise...inca o bariera a timiditatii depasita...

    Incearca neaprat Aquagym. In Noiembrie incep si eu cursurile de inot. Abia astept sa schimbam impresii...

    RăspundețiȘtergere
  3. frumoase planuri de vacanta! Spor!

    RăspundețiȘtergere

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.